Edukas veebileht ei sünni ainult ilusast disainist, korralikult kirjutatud koodist ega ainuüksi heast ideest. Kuigi need aspektid kirjeldavad ühte edukat veebilehte ja on tähtsad, on siiski palju rohkem selle taga, kas koduleht hakkab ka raha teenima või mitte.
Kui sul on mõte teha veebilehte, aga ei oska kusagilt alustada, siis järgnev juhend on ehk abiks.
Enne, kui käed külge panna ja midagi tegema hakata, tuleks välja mõelda mis on sinu kodulehe ülesanne. See punkt on kõige tähtsam. Kui kodulehekülg on läbi mõtlemata ja raskesti arusaadav, ei pruugi sa saada lehel olevat klienti tegema seda nupuvajutust, mille jaoks veebileht esmajärjekorras tehtud sai. See on koht, kus tuleb küsida küsimusi nagu Mis? Miks? Milleks? Kellele?
Miks on mul kodulehte vaja? Kas tegemist on e-poega, infosaidiga, visiitkaartiga, enese reklaamiga...? Uuri ja analüüsi sarnase ülesandega kodulehti (ära vaata disaini, vaid seda, kui hästi ta oma ülesannet täidab). Mis on seal hästi / halvasti? Mida saaks teha paremini? Hästi tehtud kodune töö aitab hilisemaid muudatusi ära hoida, mis omakorda säästab nii aega kui raha. Küsi enda käest, mida sa tahad ja loodad veebilehe kasutajale pakkuda?
Kas külasjatad on noored või vanad? Mis informatsiooni nad sinu veebilehelt otsivad? Kuhu on turg suunatud ( riik, rahvus...)? Kindasti tuleks ka arvestada sihtturu kommete ja traditsioonidega, nende huvide ja väärtushinnangutega. Tunne oma kliente.
Kui ideed on välja mõeldud tuleks need ka paberile kirja panna. Tuleks ära määratleda, mis sektsioonid on sinu lehel tähtsamad ja mis vähemtähtsamad. Vastavalt lehe rubriikide osakaalule luuakse ka disainikavand.
Nagu majal on plaan nii on ka veebilehe jaoks vaja visandit enne, kui kodulehe valmistamine hoo sisse võib võtta. Siin määratakse ära lehe asetus. Näiteks mitu tulpa on saidil, mis nendes tulpades asub, kus asub menüü. Otsustatakse ära, mis info on tähtsam ning mida üldse ei peaks olema (Kui sul on uudistemoodul ning sinna lisatakse kaks uudist aastas pole mõtet seda esilehel kuvada).
Kui eelnev töö on korralikult tehtud on veebilehele korralik vundament loodud ning edasine tegemine peaks minema kui lepase reega. Disaini tehakse visandi põhjal.
Paar näpunäidet kodulehe disaini tegemisel:
Et koduleht teha dünaamiliseks tuleb staatilise lehe külge ehitada süsteem, mille ülesanne oleks hallata sisusid ning hoolitseda muu funktsionaalsuse eest. See on osa, mis tihtipeale jääb täiesti märkamatuks lehe külastaja jaoks. Et hoida kokku kliendi raha ja aega, kasutatakse juba valmis haldusliidest ehk CMS-i. See, milline haldusliides kliendile kõige paremini sobib, selgitatakse välja töö alguses.
Nüüd on kodulehe valmistamine sealmaal, et hakata lisama sisusid. Veebitekstide kirjutamine on üks kohti, mis tihtipeale kahe silma vahele jäetakse. See määrab, kas klient ostab sinu teenust või toodet (võtab sinuga ühendust) või mitte. Kuna veebilehti on väga palju, siis aega võita inimese tähelepanu on sul ainult paar sekundit.
Inimesed loevad veebilehe tekste pealkirju sirvides. Seega püüa hoida pealkirjad võimalikult selged ja kokkuvõtlikud. Alampealkirjad peaksid kirjeldama alljärgneva lõigu sisu. Esilehe pealkirjad peaksid aga olema sisumaterjalidele suunava eesmärgiga. Kui inimesele jääb pealkiri silma, loeb ta seda edasi.
Teine lähenemine on teha pealkiri aktraktiivseks või isegi provotseerivaks ja seekaudu tõmmata kliendi tähelepanu. Soovitav on kindlasti sisu atraktiivse pealkirjaga kooskõlas hoida, muidu võib kasutaja pakkumise sisus pettuda.
Kui kirjutate pikalt sellest, mis on teie missioon ning mida soovite saavutada, siis klienti see tegelikult ei huvita. Klienti ei huvita, mida teie tahate. Teda huvitab ainult üks: mida saad pakkuda sina, et kliendi elu teha lihtsamaks, mugavamaks ja paremaks? Kirjuta müügipakkumised lähtudes järgnevatest punktidest:
Kodulehe valmistamine tehakse testkeskkonnas. Kontrollitakse ühilduvust erinevate brauserite vahel ning testitakse läbi kõik funktsioonid, mis saidile külge programmeeritud on.
Alles siis, kui kõik eelnev on tehtud, ning ka üle kontrollitud pannakse sait Interneti „ülesse“.
Et oma koduleht hoida heas vormis tuleks uurida ja analüüsida, mida kliendid sinu saidil teevad, mis on veel puudu või üle ning vastavalt sellele tulevikus teha plaan edasise arenduse jaoks. Üks väga hea tasuta programm on Google Analytics mille abil on võimalik tundma õppida sinu kliente ning aru saada sellest, mida nad sinu saidil teevad.
Unikaalse kujundusega kodulehed sobivad neile ettevõtetele, kellel on endal juba olemas ettekujutus selle kohta, milline nende koduleht välja peaks nägema ja kes soovivad oma ideid teoks teha.
Samuti sobib unikaalne lahenduse pakett ettevõttele, kellele valmispaketis pakutavatest baasmoodulitest või komponentidest jääb väheks ning kes vajavad enda eesmärkide täitmiseks vajalike lisamoodulite paigaldadamist.
Valmiskujundusega kodulehed sobivad eelkõige väikese- ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes soovivad saada kiirelt ja soodsalt kvaliteetse välimusega kodulehte, mis aitab kaasa ettevõtte internetis nähtavaks tegemisel. Valmiskujundus kohandatakse minimaalsel määral vastavalt firmale (värvilahendused, informatsiooni paigutus jne).
Valmiskujundusega kodulehed pakett tähendab seda, et Sina valid välja endale sobiliku kujunduse. Seejärel meie muudame sellel logo ning sisestame saadetud materjali (tekstid, pildid jms). Kui kujundus seda võimaldab, siis kohendame ka värvi, elementide asetust jms. Kõige lõpus paigaldame veebilehe Sinu poolt valitud serverisse.
E-poe tegemise hind sõltub mitmest tegurist, mis enne selgeks tuleb rääkida. Seega proovi läbi mõelda vastused järgmistele küsimustele: